Käpphäst-berättelse tävling Vinter🎁
Det är dags för käpphästar-iFokus första berättelse tävling.
Tävlingen går ut på att:
- Skriva en berättelse om käpphästar.
Innan jag berättar temat så kommer reglerna.
- Du måste ha skrivit texten själv
- Berättelsen måste mer eller mindre hålla sig vid temat.
- Berättelsen ska handla om käpphästar.
Temat är: Käpphäst-Jul.
Jepp, det går ut på att skriva en berättelse om att skriva om detta tema.
Idetorka? Titta hit!
- Du och din bästis bestämmer sig för att anordna ett käpphäst-luciatåg. Hur går det till då?
- Du önskar dig mest av allt en käpphäst, men du blir besviken. Du får inte en käpphäst utom en massa garn och tyg och en symaskin. Så du bestämmer dig för att sy en egen! Intresset blir större och tillslut har du en affär.
- Det är Käpphäst-tävling på ridskolan, du och din käpphäst vill gärna vara med. Hur går det till? Är det kanske en bästa-utklädnad tävling?
- Tre käpphästar och fyra personer. Hur ska detta gå till?
- En berättelse om att våga trotsa fördomarna o ha kul i kylan med käpphästarna.
- Ditt syskon har fått en käppäst i julklapp, du måste lära ditt syskon att rida käpphäst.
Pris:
1a: Täcke från EquusCaty.
2a:Grimma från Pilspets
3a: Pärlhänge från EquusCaty
Berättelsen skickas i PM till mig, EquusCaty.
Tävlingen avslutas den 31 Januari och du kommer få veta vilka som har vunnit den 15 Februari
Om det är Ok kommer berättelserna postas i en vinnar-tråd.
Denna tävling anordnas av EquusCaty och Pilspets
Tjena^^
- Redigerat 2022-12-05 15:41 av EquusCaty
- Redigerat 2022-12-01 17:13 av Pilspets
Putt putt.
Tjena^^
Så roligt!! Har redan en super idé 😁
#2: ok!
Tjena^^
Putt Putt :)
Tjena^^
Är nästan klar med min :) bara några detaljer kvar
Mvh 🐾
"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#5: Så bra! Kom ihåg att skriva i PM till mig. Sedan bestämmer jag och Pilspets vinnare, vi tävlar själva inte med bidrag.
Tjena^^
hur mycket text måste man skriva? jag är nästan klar
#7: Det bestämmer du.
#8: okej
#7: Som Pilspets sa, valfri längd.
Tjena^^
Kmrfler bilder
Skulle du kunna fixa bilderna i ordning?
Början till slut.
#11 Skulle tipsa om att istället kopiera texten, blir enklare att läsa då 🙂
Mvh 🐾
"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Kan inte det nu så får fixa det imorgon
#11: kopiera gärna texten till PM
Tjena^^
Just det! Man skulle skicka pm
Blir tyvärr inget med för lite bidrag
Tjena^^
#18: Vad menar du?
Mvh 🐾
vada tråkigt 😔
#18: Så tråkigt!
Blir lite svårt med bara två bidrag
Tjena^^