Käpphästar iFokus

Käpphästar

Läst 99 ggr
Fyrklöver
2

Hur gör ni med åldern?

Jag har tänkt på en sak, mina käpphästar har varit tre eller något och sedan när det gått ett år är de fortfarande tre.

Och då undrar jag, hur gör ni med eran käpphästs ålder eller
era käpphästars ålder ?

Sedan tror jag att jag ska lägga på ett år på varje käpphäst iallafall. 😁

Ska dessutom hoppa med CassaNova nu, så en till fråga. Gör ni något med käpphästen/käpphästarna nu, eller har ni gjort det idag?

Zickabolay är mitt land.
Dit tar jag vägen när allt bara blir för jobbigt. Och när man bara vill försvinna.

Men ibland önskar man, att landet existerade på riktigt.

Signur123
0

Det är krångligt… Jag brukar ju skriva datumet dom blev klara som födelsedatum, men då är ju min senaste egentligen bara ett föl fast jag rider henne och allt. Så jag brukar skriva födelsedatum och strunta i ålder.

Och jag har precis sytt på ett träns till Komet. 😄

Fyrklöver
0

#1 Så kan man ju göra. ✏️

Roligt, hoppas att Komet uppskattar det. 🐴

Zickabolay är mitt land.
Dit tar jag vägen när allt bara blir för jobbigt. Och när man bara vill försvinna.

[Zefirka]
0

Jag kör på när de gjordes, då föddes dom. Ehm, då är inte någon av mina käppisar särskilt gamla 😉

Fyrklöver
0

#3 Nej, precis då tar det ju lite längre tid innan de blir "gamla".

Zickabolay är mitt land.

[Zefirka]
0

#4: kanske att ett år är 3 år? Då funkar det lite bättre. Och vad gör man när käppisen dör? 😅

Jag tror mina är odödliga 😂

• Redigerat 2023-09-25 17:01 av [Zefirka]
Signur123
1

#5: Den kanske dör om den går sönder, eller blir alldeles för sliten…?

[Zefirka]
0

#6: låter rimligt

Fyrklöver
0

#5 Ja ett år är tre år, så kan man ju också göra.

#6 Mmm, precis om de blir för slitna eller om de går sönder. En av mina käppisar "bröt ryggen" käppen gick av.
Vi lagade honom med silvertejp.

Zickabolay är mitt land.

[Mulka]
0

Jag brukar säga att mina käppisar är en viss ålder, jag rider in de när de blir klara och säger då att de är föl/unghästar. Mina hästar är väl odödliga men om de blir alldeles för fula, trasiga och slitna får jag stoppa tyget och stoppningen i en annan häst istället (:

Asti hasti
0

Jag har inte riktigt tänkt på det. Jag brukar säga ett Evy är 5 år, men det har hon varit sedan jag skapade henne så nu är hon egentligen äldre.

I hennes pass skrev jag att hon är född 2015, (egentligen gjorde jag henne 2021) så då är hon 8 då antar jag.

Eller kanske jag ska tänka 1 år= 3 år (någon kom på det innan i tråden) och då blir hon 6 år, snart 9.

Jag får se hur det blir, men jag måste iallafall ändra hennes ålder, haha.

Mvh 🐾

"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ